Det meste indhold, der deles på Facebook er delt med en webadresse, så det er vigtigt, at du opsætter dit websted med Open Graph-tags for at have kontrol over dit indhold udseende på Facebook.

Hvis ikke gør dette bruger Facebooks Crawler interne heuristiske metoder og algoritmer til at give det bedste bud på en titel, beskrivelse og preview-billede til dit indhold.

Her er et eksempel på indhold formateret med Open Graph tags for optimal visning på Facebook:

 

Hvordan gør man?

På din hjemmeside sætter du disse meta-tags ind et sted mellem <head> og </head>

<meta property="og:url"                content="indsæturltildinhjemmesideher.dk" />
<meta property="og:type"               content="article eller website" />
<meta property="og:title"              content="Overskrift" />
<meta property="og:description"        content="Tekst til din deling" />
<meta property="og:image"              content="url til det billede du vil bruge" />

Efter du har gjort dette kan du sandsynligvis ikke se dine ændringer, når du deler på facebook. Hvad gør du så?

Facebook Sharing Debugger

På Facebook Sharing Debugger kan du indsætte din url og skrape den for dine nye meta-tags, så din deling nu vil bruge dine seneste ændringer.

Du kan finde værktøjet her

Opdatér LinkedIn meta

De samme meta-gør sig gældende på LinkedIn. De har dog ikke nogen developerside, hvor man kan debugge sine ændringer. Derfor skal du i stedet anvende en såkaldt query. Det er MEGET simpelt. Du skal blot indsætte /?1 efter det link du gerne vil dele.

Eksempel

Før: www.fullweb.dk

Efter: www.fullweb.dk/?1

 

God fornøjelse.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this