Guldtuben er det nye. Hvis du ikke ved, hvad Guldtuben er, må du hellere læse videre. Navne som Rasmus Brohave, Alexander Husum og Lakserytteren nogle af de mest populære, danske internetskikkelser. De er nemlig gode til at “snappe og youtube” – i det hele taget gode til at bruge de sociale mediers muligheder. Og de sociale medier er kommet for at blive – også i virksomheds regi.

Lørdag aften blev de sociale medier hyldet. Navne som Rasmus Brohave, Holly, Lakserytteren, Fie Laursen og Alexander Husum var nogle af de prominente gæster. Hele showet foregik i Royal Arena i modsætning til året før, hvor budgettet og seriøsiteten om de sociale mediers betydning var mindre. Her blev det afholdt på Det Kongelige Teater. Intet ondt ord om Det Kongelige Teater, men Royal Arena er en kende større og er for alverdens kunstarter, som ingen andre kan hamle op med.

Den helt store vinder til årets Guldtube var Alexander Husum, som vandt flere priser heraf Årets YouTuber. OG det er netop YouTube, som de unge satser på. Hvis Alexander Husum ikke lige siger dig noget, er det nok noget tid siden, at du blev konfirmeret. For drengen/manden har over 200.000 følgere på YouTube, og spørger du en elev i hvilken som helst 7. klasse, ville de hurtigt kunne fortælle dig, hvor stor en kanon, han er. Det danske YouTubes svar på Justin Bieber.

Nå, men en treårig vandt såmænd prisen som Årets bedste på Instagram, og sidste års vinder af Årets Snapchat løb endnu en gang med prisen. Lakserytteren eller Rasmus Kolbe, som han hedder, deltog ikke. Han havde, ifølge hans kammerat, noget vigtigere at lave. Rasmus var dog ikke alt for arrogant, så han sendte en snap nede fra Australien, hvor han var blev hyret til en opgave.

At han ikke deltager til et arrangement som Guldtuben siger også lidt om, hvor mange penge, der er i de sociale medier. Og rygtet siger, at han tjener storartet. Hvis din virksomhed vil have promoveret et produkt af Lakserytteren, florerer der på nuværende tidspunkt rygter om, at hver snap koster i omegnen af 20.000 danske kroner.

Så kære læser… Snapchat er der penge i. Snapchat kan skaffe opmærksomhed om virksomheders produkter. Og flere udnytter det allerede. Så hvis din virksomhed skal have fat i en yngre målgruppe og være mindre formel, bør din virksomhed have Snapchat med i tankerne næste gang, I følger op på jeres kommunikationsstrategi.

Næste indlæg vil handle om fordelene ved at bruge Snapchat som virksomhed.

Forfatter: Marcus Hauerslev Bendtsen

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this